ואצאפ
בלוג

חתונה צמחונית / טבעונית

בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות מחליטים לערוך חתונה צמחונית או טבעונית וזאת משום המודעות הגדולה לכל הקשור אל שמירה על הסביבה והחיות שמתגוררות בה. מאמר זה יעזור לכם להבין מהי חתונה צמחונית ומהי חתונה טבעונית.

חתונה צמחונית

צמחוני הוא אדם שלא אוכל בשר או דגים וזאת משום סיבות בריאותיות ו/או אידיאולוגיות. אם בעבר, הקהילה הצמחונית הייתה קהילה קטנה ולכן לא הוצעו אלטרנטיבות רבות לצמחונים, כמו למשל מסעדות צמחוניות ואירועים שבהם מוגש תפריט צמחוני, כיום השתנו פני הדברים ללא היכר כך שיותר ויותר זוגות מחליטים לערוך חתונה צמחונית, כלומר חתונה ללא בשרים, שמתבססת בעיקר על פירות, ירקות, צמחי תבלין שונים, מוצרי חלב וביצים. אם בעבר, אנשים רבים שלא השתייכו אל הקהילה, ראו בצמחונות זרם רוחני מוזר והתייחסו אל אירועים אלו כאל אירועים 'לוקים בחסר', אך כיום המצב שונה ומדי שנה ניתן לראות יותר ויותר חתונות צמחוניות. ישנן חברות קייטרינג רבות שמציעות תפריט עשיר מאוד של מאכלים שמיועדים לאירוע מסוג חתונה צמחונית. חלק מהתפריט הצמחוני כולל פשטידות גבינות, קישואים, בצל ופטריות, פיצות מכל מיני סוגים, ספגטי מוקרם ועוד.

 

חתונה טבעונית

כאן מדובר על זרם של אנשים שאינם אוכלים דבר מלבד דברים שצמחו בטבע. אם בעבר, רוב האנשים שהגיעו אל אירועים טבעונים הקפידו לאכול לפני כן וזאת משום שהיצע המאכלים היה דליל ולא כלל מאכלים שהיו מוכרים להם, כיום השתנו פני הדברים, זוגות רבים מחליטים על חתונה טבעונית. טבעונים אינם אוכלים ביצים, מוצרי חלב, בשר וכל מיני מזונות בהם מעורב שמן מן החי (או כל מרכיב אחר מן החי) אם מסיבה מוסרית, בריאותית, אקולוגית או מתוך השקפה דתית, חתונה טבעונית תכיל תפריט מיוחד בו ישולבו מגוון מאכלים צבעוניים וריחניים מהטבע, כמו ממולאים בכל מיני אגוזים, קינואה, חצילים, סוגים שונים של פסטות, סוגים שונים של פטריות וסלטים, עוגיות תמרים, שוקולד ועוד.

 

נהנים בחתונה

ניתן לומר שאם בעבר מוזמנים אל חתונה טבעונית או חתונה צמחונית דאגו לאכול לפני החתונה וזאת משום הפחד שלא יהיה להם מה לאכול באירוע עצמו, כיום הדברים השתנו לחלוטין ויש היצע גדול של מאכלים טבעונים מהם כל באי החתונה יכולים ליהנות, כמו המבורגרים טבעוניים, פשטידות מיוחדות עם טחינה במקום ביצים ועוד.

מעוניינים בחתונה טבעונית או חתונה צמחונית?

צרו קשר עם אקו בטלפון 073-726-3333 או במייל office@d-eco.co.il 

והצוות המומחה של אקו אירועים ישמח לספק לכם את כל המידע הדרוש.