ואצאפ
בלוג

מדריך לתכנון חתונה

אמרת לו כן? אתם עומדים להתחתן? לא יודעים עם מה להתחיל? בבית האירועים אקו שבשרון יעניקו לכם לא רק מתחם ייחודי ומרהיב ביופיו, אלא גם סיוע בתכנון חתונה על כל שלביה. לפניכם מדריך חתונה מתומצת עם הסבר קצר שלב אחרי שלב.

מתחילים בתכנון תקציב

התשובה לשאלה איך מתחילים לתכנן חתונה גלומה בנייר ודף שבו תקבעו מסגרת תקציב בהתאם לכסף שיש לכם, שתקבלו מההורים ושאתם מתכננים ללוות. התקציב גם יקבע מה יהיה גודל החתונה שלכם. חשוב שתקציב האירוע לא יכלול את הצ'קים של האורחים, שלעיתים קרובות לא מכסים את עלויות החתונה. את התקציב הכינו עם רשימה של כל הפרטים השונים שנדרשים לחתונה, ואחרי שיש לכם עלות ריאלית מוערכת. מדובר בפרטים כמו השכרת מתחם לאירוע, עלות מנות, שמלת כלה, תקליטן, אטרקציות וכדומה. כמו כן, אל תשכחו הוצאות קטנות כמו קישוט של האולם, השכרת רכב וכן הלאה.

מספר אורחים, מועד וקונספט

בכל מדריך למתחתנים כתוב שחתונות יש לתכנן במרווח כמה יותר גדול של זמן, אפשר ועדיף חצי שנה לפני מועד האירוע. התכנון מתחיל כאמור עם הערכה כללית של כמה תעלה החתונה, ויש להחליט כמה אורחים בדיוק אתם רוצים להזמין ומי יהיו המוזמנים. לשם כך עליכם להכין רשימות של מוזמנים והיעזרו לשם כך גם בהורים שלכם.

כעת עליכם להחליט על מועד לאירוע, עם חודש מועדף ומתאים לאנשים הקרובים ביותר אליכם. כמו כן החליטו איזה סוג של חתונה אתם רוצים – יוקרתית, מפוארת, פשוטה, טבעית, תוססת, אלגנטית, אינטימית  מיוחדת וכדומה. נתונים אלו של תקציב, מספר אורחים וקונספט יעזרו לכם באיתור מקום לאירוע, מיקומו הגיאוגרפי, גודל המקום, באם מדובר בגן או אולם, אם זה מקום מתאים לאירועי יום או ערב, קיץ או חורף וכדומה. דאגו לשריין את המקום כמה שיותר מוקדם בתאריך המועדף עליכם. כדי לפשט את ההפקה עדיף לבחור במקום שמספק גם שירותי קייטרינג איכותיים שעונים לטעמכם.

עוברים לתפריט…

את התפריט לחתונה יש לתכנן בהתאם לעלות שנקבעה לכל מנה וכן לפי קונספט מועדף. את המנות השונות תבחרו ביום טעימות שאליו חשוב להגיע רעבים בליווי של בן משפחה המכיר את ההעדפות הקולינריות של האורחים, וחבר שאתם סומכים על החך שלו. כמו כן דאגו שהתפריט יספק מענה לבעלי צרכים מיוחדים כמו רגישות לגלוטן, אורחים טבעוניים וכדומה, וכמובן דאגו לספק גם מנות מתאימות לילדים שיגיעו לאירוע.

זה ממש לא נגמר

אחרי שדאגתם לפרטים הגדולים הגיע הזמן לרדת לשאר הרזולוציות וכאן תמצאו רשימה גדולה הכוללת בין היתר את עיצוב האולם, הזמנות ומתנות לאורחים, תקליטן, צלם, אטרקציות, שמלות כלה ובגדים לחתן, שירותי סלון כלות, השכרת רכב, מלון לליל כלולות, בר משקאות, עיצוב חופה, הזמנת רב ועוד.

השורה התחתונה

כפי שניתן להבין ממדריך לחתונה קצר זה, תכנון חתונה אינו עניין של מה בכך. לכן כדאי לכם להיעזר בכל מי שרק אפשר בתכנון האירוע – אמא, אבא, חברים, בני משפחה וכדומה. ואם יש לכם תקציב פנוי ואתם רוצים להוריד את נטל התכנון מהכתפיים תוכלו לפנות לקבלת שירות של מתכנן חתונה מקצועי.

שימו דגש על הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל ושלא אחת עדיפים על פרטים גדולים ויקרים שיעלו לכם הון תופעות. ולבסוף, זכרו למה התכנסתם ואל תתנו ללחץ להכריע אתכם, דאגו מידי פעם לתפוס מרחק מהתוכניות והקדישו זמן לעצמכם ואחד לשני, להתפנק ולהיזכר כמה שאתם אוהבים.

שירותי הפקת חתונות

לשירותי הפקת חתונות, לתיאום פגישת היכרות ולעוד פרטים ומידע בנושא, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם בית האירועים אקו בטלפון: 073-726-3333 בדוא״ל: office@d-eco.co.il